اوضاع جسمی «حامیم» بعد از ۳ عمل جراحی + جزئیات زمان پخش زنده مراسم یادبود «شهدای خدمت» از شبکه دو مصطفی زمانی با «عطرآلود» به سینما‌ها می‌آید + زمان اکران بازگشت «منوچهر والی زاده» دوبلور باسابقه به تلویزیون شوک بزرگ برای علاقمندان به سریال «پایتخت ۷» | بهرام افشاری حذف شد؟ درباره محمدهاشم ظریف تبریزیان، نگارگر مدفون در حرم مطهر رضوی فراخوان چهل و سومین جشنواره فیلم هفته آینده منتشر می‌شود (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) قهرمانی از جنس اجتماع | نگاهی به فیلم سینمایی «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا هنری سنتی، نیازمند نگاه امروزی است قرارگذاشتن با قافیه‌ها | چند سطر درباره مجموعه‌شعر «سمرقند» موسی عصمتی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ فیلم‌های آخر هفته تلویزیون (۱۰ و ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ماجرای حذف مازیار لرستانی از سریال منوچهر هادی واکنش بهاره افشاری برای ۲ جوان درگذشته سریال «رویای نیمه شب» + عکس توضیحات علیرضا عصار درباره برنامه «کنسرتینو» همه‌چیز درباره فیلم «تگزاس ۳» | بازیگران، خلاصه داستان و تیزر رسمی من با «یک شیشه مربا» زندگی کردم و به پایش اشک ریختم آپاراتچی در اکران‌های سیار نیم‌میلیاردی شد
سرخط خبرها

مروری بر کتاب «بیش یادگیری» اثر اسکات یانگ | بیشترین یادگیری در کمترین زمان

  • کد خبر: ۱۲۸۵۶۸
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
مروری بر کتاب «بیش یادگیری» اثر اسکات یانگ | بیشترین یادگیری در کمترین زمان
با مطالعه کتاب بیش‌یادگیری، مهارت‌های سخت را یاد بگیرید، در رقابت‌ها پیروز شوید و حرفه خود را توسعه دهید.
شریف شیرزاد | شهرآرانیوز، اسکات یانگ ۳۴ساله کسی است که ۱۰ سال پیش، بعد گرفتن مدرک کارشناسی بازرگانی از یک دانشگاه متوسط، پشیمان شد و رفت کل دورۀ آموزشی مقطع کارشناسی کامپیوتر ام‌آی‌تی را در کمتر از یک سال گذراند و ضمناً به یک چیز دیگر هم که حتی شاید مهم‌تر باشد پی برد، «بیش‌یادگیری»، که به‌قول خودش یعنی «تلاش برای آموختن کاربردیِ مهارت یا دانشی خاص در زمانی کوتاه با استفاده از راهبرد‌های ویژه»، چیزی که در نظام آموزش‌وپرورش و همچنین آموزش‌عالی، لااقل در کشور ما، اصلاً محل‌توجه نیست. به‌نظر می‌رسد، در زمانۀ ما، که فرصت شغلی کم است و آن‌هایی هم که کار دارند لزوماً درآمد مناسبی ندارند، بیش‌یادگیری ضرورت است، کاری که البته فواید معنوی هم دارد.
فرض کنید یک نفر که کارشناس حسابداری است زبان انگلیسی را هم به‌خوبی بداند؛ این فرد هم موقعیت‌های بهتری پیدا خواهد کرد هم اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهد داشت. خوشبختانه، یانگ، ضمن یک کتاب مفصل ۱۴فصلی، با استفاده از تجربیات خودش و همین‌طور رجوع به زندگی افراد موفقی که تجربۀ مشابهی داشته‌اند، روش بیش‌یادگیری را تبیین کرده و توضیح داده است. طبق نظر او، این کار بر نُه اصل استوار است: «فرایادگیری»، «تمرکز»، «حرکت مستقیم»، «تمرین و ممارست»، «بازیابی داده‌ها»، «بازخورد»، «یادسپاری»، «شهود»، «آزمایش تجربی».
در کتاب «بیش‌یادگیری»، داستان بیش‌یادگیر‌های بسیاری را می‌خوانیم که البته با هم خیلی فرق دارند: یکی‌شان شاغل است و دیگری دانشجو، یکی‌شان می‌خواهد چند زبان مختلف یاد بگیرد و دیگری دوست دارد در همۀ حوزه‌ها اطلاعات داشته باشد؛ علاوه‌براین، هرکدام شیوۀ ویژۀ خودش را هم دارد. «اما بیش‌یادگیرها، علی‌رغم شیوه‌های منحصربه‌فردشان، ویژگی‌های مشترک فراوانی داشتند: معمولاً به‌تن‌هایی کار می‌کردند، اغلب ماه‌ها و سال‌ها زحمت می‌کشیدند، ... علایقشان تبدیل به دغدغه می‌شد، نسبت به بهینه‌سازی راهکار‌های خود سخت‌گیر بودند .... از همه مهم‌تر اینکه به یادگیری اهمیت می‌دادند.» براین‌اساس، یانگ تصمیم گرفته است که اصول مشترک این افراد و البته شیوه‌های ویژۀ هریک از آن‌ها را بیرون بکشد و یک جا گرد بیاورد تا به یک قانون کلی یادگیری برسد که بشود به عام و خاص عرضه‌اش کرد، از دانش‌آموزان گرفته تا متخصصان حوزه‌های گوناگون. او مدعی شده است که این قانون حتی در هنرآموزی هم مؤثر است و مثلاً یادگیری طراحی چهره را سرعت می‌بخشد. بااین‌تفاصیل، بیش‌یادگیری هیچ قید یا شرط خاصی ندارد و خود شما هم، اگر بخواهید، همین الآن می‌توانید آن را شروع کنید. فقط توجه داشته باشید که این کار سخت است و همت عالی می‌خواهد. در بخشی از کتاب «بیش‌یادگیری» می‌خوانیم:
«فناوری باعث شده یادگیری آسان‌تر از همیشه شود، اما هزینه‌های شهریه به‌شدت روبه‌افزایش است. پیش از این، هر فرد با مدرک لیسانس قطعاً می‌توانست کاری مناسب و درخور بیابد، اما حالا این حداقل چیزی است که باید برای شروع داشته باشیم. بهترین مشاغل چنان مهارت‌های پیچیده‌ای نیاز دارند که بعید است با آن‌ها حتی به‌صورت اتفاقی هم مواجه شده باشید. نه‌تن‌ها برنامه‌نویسان، بلکه مدیران، کارآفرینان، طراحان، پزشکان و تقریباً هر کس در هر جایگاه شغلی روزبه‌روز دارد مهارت‌ها و دانش موردنیاز حرفه‌اش را گسترش می‌دهد و بسیاری هم همواره در تلاش‌اند تا از بقیه عقب نیفتند.»
 
مروری بر کتاب «پیش یادگیری» اثر اسکات یانگ | بیشترین یادگیری در کمترین زمان
کتاب «پیش یادگیری»، ترجمه مریم شیری، سال ۱۴۰۰ توسط انتشارات «نوین‌توسعه» وارد بازار کتاب شده است. این کتاب ۲۶۴ صفحه‌ای ۶۵هزار تومان دربازار به فروش می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->